Wednesday, July 22, 2009

責難之外。

她從中國回來了。開了台小卡車搬走她留在我公寓的家具、日式床燈、馬克杯、和一大箱的電影。我們好像什麼也沒有發生過的問好,像往常般地在solstice喝咖啡。她聊著她在中國的樂團事業,我也不是很著急地談著研究所和行動主義之類的事。她聊著她的emo中國樂團男孩情人和法裔女同志玩伴,我說著我治療師女朋友和我們去紐約或舊金山的計畫。沒有尖酸刻薄或者被動攻擊的言語。我想我們準備好建立一種新的友誼了吧。也許我有些想念她。但我知道至少我們的結局是和平而彼此都快樂。一年前她離開誰曉得事情會有這樣的轉變呢?我想轉變並不是壞的。兩個禮拜後她又要回中國,我繼續我的生活。屋子裡空了一些。我再問了一次自己,我是打從心底快樂的。這樣很好。

6 comments:

  1. just a sense of emptiness in your apartment, life moves on as it is. At least you get all the space you want now. Get to decorate the hell out of it!

    ReplyDelete
  2. ha yeah, it's actually not that big of a change. i'm glad that things ended this way and both of us made peace with it. i do want a new lamp sometime though...mm

    ReplyDelete
  3. 我昨天在ave上很象遇到了她!她跟我挥手但我一时认不出。你们分手没有drama,彼此之间又有boundaries与尊重, 佩服!

    ReplyDelete
  4. wow it's really a small world! i guess we are all learning to be mature about this and respect is the best way to deal with the situation right? :)

    ReplyDelete
  5. 嘿....很久以前有跟你說過拿了你的一首詩去做音樂
    現代音樂與演奏者即興互動的那種
    我忘記有沒有給你聽到了
    一直放在streetvoice
    最近回台灣開始做點配樂
    才又想起這網址

    http://www.streetvoice.com/kay159321

    ReplyDelete
  6. Hey Wenchi,

    i heard the music- it was great. wish i could hear more clearly on the lyrics. i liked the somber tone of the song..:)

    ReplyDelete