Wednesday, October 21, 2009

季節病。

冬天總是帶出我最黑暗的一部份。這些下不完的雨,讓人想起想離開西雅圖的種種理由。即使我們的靴子我們的皮膚我們的不帶雨傘,都已經那麼習慣這樣的潮濕。早上七點和女朋友醒來,套上衣服,走到樓下買一杯咖啡。開車回家短短七分鐘的路上聽著音樂,和所有上班的人車往返方向前進,常常都想沿著開速高路一直開下去。

申請研究所博士班大概是我經歷過最非人性化的程序。所有的統計數字都告訴你成功的機率小於2%,而你卻得在每一個欄位,每一篇文章中表現超乎百分之兩百的自信。這個學校要social justice,那個學校要diversity,我想他們還不如給我做個腦部斷層或基因檢驗,或者乾脆把我的胸口壓在影印機上列印一張我的熱情吧。UC Santa Cruz幾個禮拜前才被幾百個對於州政府學術預算裁減憤怒的學生和無政府主義給佔領,完全就是我們組織運動的目標之一,這樣的學校若還不收我我也沒有辦法!

在美國也待六七年了,若是萬一發生什麼要搬回台灣,比要留在美國二三十年的想法還讓我緊張。若是學校的事情一切順利,畢業後和女朋友搬到台灣,養一個會說中文的混血小孩兒其實聽起來也不錯。昨晚吃飯時問女朋友,若是妳不做社工或心理治療的工作,妳會想做什麼呢?二手衣服買賣?畫畫教室?也許明年我們真的搬去紐約,住在一間衣櫥大小的房間,天天往外跑,很多半熟的面孔而沒幾個真正的朋友,而不由得想念起西雅圖的雨季、我們的亞洲酷兒圈、數不完的咖啡店、和稍為人性化的居住空間。

2 comments:

  1. can't type, or dont know how to type chinese on this damn mac computer:P
    i will miss you guys a lot!! but i also know we gotta do what we gotta do in our lives and go out there to explore and learn. when its calling you, you just gotta listen to it. but know that you guys always got warmth and food and sexy chinese movies to watch wherever i am:)!

    ReplyDelete
  2. da mee-

    it'd be a hard decision to leave seattle because we both feel like we've got great community here! i'm just trying to think about this change as expending the community instead of leaving, since we all know folks all over the country- at the end it's still a small world and i'm sure we will still bond with some sexy chinese often ;) maybe we will all end up somewhere in asia?? who knows!

    ReplyDelete